lördag 11 december 2010

St Marys Georgia/ Florida

I tisdags tog vi oss från Charlston med våra vänner "Salty"( Svenskar) mot St Marys inlet. Vi åkte ut vid 11 tiden och kom till St Marys ca kl 20.00 dagen efter. Vi kunde segla under hela dagen och kvällen men på morgonen mojnade det, då fick motorn startas. Annars var det en bra segling där vi verkligen fick känna på båten i olika slags vindar. Vi kom in till St Marys när det blev mörkt vilket gör att man måste vara mkt fokuserad på alla ljus som leder en in till hamn, när vi väl kom till ankarplatsen lade vi oss och sov i 11 timmar, skönt!
Vi ankrade utanför en ö som heter Cumberland island där det finns många olika vilda djur som hästar, armadillos ,rådjur, rakoons etc. Vi tog oss över till ön och vandarade runt omkring. Ett område på ön heter "Dungeness" där det finns flera gamla hus som brunnit ner under mitten av 1800-talet, en otroligt mystsisk plats. Dagen efter tog vi oss upp till St Marys som skulle vara en söt liten by. En huvudgata med ca 12 butiker där alla har lite krimskrams och thats it. Inte ens en matbutik att hänga i, tyvärr en liten miss.
En kallfront kommer över oss i natt så imorgon ska det bli kallllllllllttttttttttt!